понеделник, 9 декември 2013 г.

Ръжени коледни сладки

Наближава Коледа и отвсякъде във форумите и списанията надничат джинджифилови човечета, елхички, звездички и т.п. Вярвам, че всяко семейство си има любима рецепта за коледни джинджифилови сладки. Още щом видях тази рецепта, знаех че ще ми хареса. Миналата година я направих няколко пъти, а успях да опитам 1-2 сладки- останалите бяха унищожени моменталически от децата.

 

Необходими продукти:

125 гр. масло
85 гр. рафинирана захар
100 мл мед
2 ч.л. смляна канела
1 ч.л. смлян джинджифил
1/2 ч.л. смлян карамфил
1 яйце
250 гр. ръжено брашно
1 ч.л. бакпулвер

В приготвянето няма нищо сложно.
Смесете маслото, захарта, меда и подправките в касерола. Сложете на котлона, оставете да кипне и след това охладете.

След като сместа се охлади, прибавяте яйцето. Отделно смесвате брашното с бакпулвера и прибавяте към сместа. Разбъркайте до гладка смес, увийте във фолио и оставете в хладилника за няколко часа.

Извадете тестото, навийте го на руло и го нарежете на дискове. Целта е да работите  с тестото на части, защото бързо омеква.
Взимате един диск, разточвате кора с дебелина около 1 см. Изрязвате формички и нареждате в  покрита с пекарска хартия тава. Печете в предварително загрята на 20 градуса фурна 8 минути. Краищата трябва леко да са златисти, а сърцевината да е мека на пипане. Когато изстинат, се втвърдяват допълнително.

Съхранявайте ги в метална кутия. Издържат няколко седмици.

4 коментара:

  1. Краси, аз като спя, явно спя дълбоко, та тук съм пропуснала една камара добри попадения;)))
    Яки бисквитки!

    ОтговорИзтриване
  2. Краси, бисквитките много ми харесват и определено ще ги направя и аз :)
    Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Може би меденките си остават най-любимите ни сладки:), но аз с ръжено брашно не съм правила и ми звучи страхотно! Снимките ти са много красиви и създават прекрасна празнична атмосфера! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотни бисквитки, Краси! Не съм правила с ръжено брашно, звучат много интересно!
    Прекрасна снимка! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване